Struktura obiektu
Tytuł:

Differences between boys and girls in applied variables to assess motor skills

Liczba stron:

5

Twórca:

Lovrić, Franjo ; Đolo, Karla ; Tapia-Serrano, Miguel Ángel ; Jelaska, Igor ; Barać, Ivan

Temat i słowa kluczowe:

children ; physical activity ; motor skills ; sedentary ; activity ; fundamental movement skills

Abstrakt:

Introduction. Physical fitness is the capacity to perform different activities involved in everyday life. Aim of Study. The main goal of this study was to investigate gender differences among second graders in the physical activity level, physical fitness and fundamental movement skills. Material and Methods. In doing so, a sample of 78 children (35 girls, 43 boys, overall mean 7.34 ± ± 0.53 years) was measured using NPAQ (Netherland Physical Activity Questionnaire), FMS-Polygon, BOT-2 (Bruininks– Oseretsky Test of Motor Proficiency), F3 test and BMI. Results. The between-subject t-test was applied to determine whether a significant difference exists between the genders. Differences were found between boys and girls in applied physical fitness tests in two tests: F3 (t = 3.05; p = 0.003) and FMS-Polygon (t = –2.7; p = 0.007), while no significant differences were observed for BOT-2, physical activity (KA), sedentary activity (SA) and BMI. Conclusions. The applied between-subject t-test showed significant differences between the genders. Such differences were found between boys and girls in applied physical fitness tests in two tests F3 (t = 3.05; p = 0.003) and FMS-Polygon (t = –2.7; p = 0.007), while no significant differences were observed for BOT-2, physical activity (KA), sedentary activity (SA) and BMI.

Wydawca:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Miejsce wydania:

Poznań

Typ obiektu:

artykuł

ISBN/ISSN:

2299-9590

DOI:

10.23829/TSS.2022.29.2-4

Język:

eng

Tytuł poprzedni:

kliknij tutaj, żeby przejść ; Studies in Physical Culture and Tourism

Jest częścią:

Trends in Sport Sciences 2022 Vol.29 No.2

Udostępniane przez:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu ; Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Format:

pp.65-69; 30 cm

Data wydania:

2022

Prawa:

wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa dostępu:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Licencja:

udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich

Właściciel praw:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Digitalizacja:

Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

×

Cytowanie

Styl cytowania: