Struktura obiektu
Tytuł:

The effect of physical fitness and physical activity level on memory storage of Italian pre-adolescent secondary school students

Liczba stron:

8

Twórca:

Russo, Gabriele ; Nigro, Federico ; Raiola, Gaetano ; Ceciliani, Andrea

Temat i słowa kluczowe:

schoolchildren ; physical education ; delayed recall ; immediate recall ; reactivation stage

Abstrakt:

Introduction. Physical activity could enhance some psychological functions, and it is crucial for the growth of individuals. Aim of Study. The present investigation aimed at testing preadolescent students’ memory functions to understand whether physical activity and physical fitness can increase memory storage. Material and Methods. A battery of physical tests (MOTORFIT) and questionnaire (PAQ-C, RSES – self-esteem) were administered to identify the physical and psychological characteristic of the students. A Free Recall Memory Test was performed by the children in order to assess their memory skills. In the memory test, participants had to memorize as many words as possible from a list of 20 words presented. Participants had to write down as many words as possible in two different times, 100 seconds after the presentation (e.g., immediate recall) of the 20 words and after 12 minutes (e.g., delayed recall). Results. The results showed an effect of physical fitness but did not show an effect of physical activity level. In particular, results highlight that students with high physical fitness are able to remember more words than pre-adolescent with low physical fitness. Conclusions. Our results provide evidence that physical practice could lead to an enhancement of memory functions.

Wydawca:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Miejsce wydania:

Poznań

Typ obiektu:

artykuł

ISBN/ISSN:

2299-9590

DOI:

10.23829/TSS.2021.28.3-4

Język:

eng

Tytuł poprzedni:

kliknij tutaj, żeby przejść ; Studies in Physical Culture and Tourism

Jest częścią:

Trends in Sport Sciences 2021 Vol.28 No.3

Udostępniane przez:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu ; Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Format:

pp.195-202; 30 cm

Data wydania:

2021

Prawa:

wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa dostępu:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Licencja:

udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich

Właściciel praw:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Digitalizacja:

Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

×

Cytowanie

Styl cytowania: