@misc{Magdalena_Zatorska_(ur._1990_w_Inowrocławiu)_-_absolwentka_socjologii_w_Instytucie_Socjologii_UAM_w_Poznaniu_"Strategie, author={Magdalena Zatorska (ur. 1990 w Inowrocławiu) - absolwentka socjologii w Instytucie Socjologii UAM w Poznaniu}, howpublished={online}, contents={Zawiera: 1. Wstęp; I. CZĘŚĆ PIERWSZA – TEORETYCZNE PODSTAWY PRACY; 2. Dobór partnerski; 2.1. Ewolucyjne podstawy doboru partnera; 2.2. Podstawowe teorie doboru partnera; 3. Strategie przyciągania partnera; 3.1 Analiza kobiecych strategii uwodzenia; 3.2 Analiza męskich strategii uwodzenia; 4. Kryteria doboru partnera; 4.1 Kryteria doboru partnera przez kobiety; 4.2 Kryteria doboru partnerki prez mężczyzn; 4.3 Czynniki zewnętrzne wpływające na wybór partnera; 5. Nowoczesne sposoby na znalezienie partnera; 5.1 Internetowe portale randkowe; 5.2 Speed Dating; 5 .3 Kultura dla singli; 6. Partner życiowy; 6.1. Małżeństwo; 6.2. Kohabitacja; 6.3. Porównanie; 7. Młodzież i młodzi dorośli; 7.1 Młodzież; 7.2 Młodzi dorośli; CZĘŚĆ DRUGA –STRATEGIE I KRYTERIA WYBORU PARTNERA ŻYCIOWEGO PRZEZ MŁODYCH POZNANIAKÓW W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH.; 8. Założenia metodologiczne; 8.1.Ogólna charakterystyka przyjmowanych założeń meta-socjologicznych; 8.2 Problem badań. Hipotezy badawcze; 8.3 Procedury, metody i techniki badań; 8.4 Dobór próby; 8.5 Charakterystyka badań własnych i terenu badań; 9. Charakterystyka badanej populacji; 10. Strategie i kryteria doboru partnera; 10.1 Strategie i kryteria doboru partnera przez kobiety; 10.2 Strategie i kryteria doboru partnerki przez mężczyzn; 10.3. Podsumowanie; 11. Wpływ czynników zewnętrznych na wybór partnera; 12. Najpopularniejsze sposoby poszukiwania partnera przez współczesnych młodych ludzi; 13. Ideał partera/partnerki a rzeczywistość; 14. Podsumowanie; 15. Zakończenie; 16. Bibliografia; 17.Spis tabel; 18. Aneks}, language={polski}, abstract={"Główny przedmiot pracy stanowi opis strategii doboru partnerskiego wśród młodych poznaniaków. W pracy wyróżnić można dwie części – teoretyczną i poświęconą prezentacji oraz analizie wykonanych badań własnych. Na początku Autorka zapoznaje czytelnika z najpopularniejszymi koncepcjami teoretycznymi dotyczącymi doboru partnerskiego, porównuje najczęściej wymieniane strategie i kryteria doboru partnera przez mężczyzn i kobiety oraz opisuje nowoczesne sposoby na znalezienie partnera. W części pierwszej czytelnik znajdzie również charakterystykę współczesnej poznańskiej młodzieży i młodych dorosłych. Część druga jest prezentacją przeprowadzonego projektu badawczego: zawiera metodologiczne założenia stanowiące podstawę własnych badań jakościowych (indywidualnych wywiadów pogłębionych) oraz analizę wypowiedzi respondentów dotyczących strategii i kryteriów, jakimi kierowali się przy wyborze wcześniejszych i obecnych partnerów."}, type={praca magisterska}, title={"Strategie i kryteria doboru partnerów życiowych wśród współczesnych młodych poznaniaków. Studium socjologiczne."}, keywords={dobór partnerski, związki uczuciowe, strategie, młodzież, młodzi dorośli}, }