@misc{Piotr_Sztompka_(02.03.1944-_?)_-_socjolog;_profesor_nauk_humanistycznych;_profesor_zwyczajny_Uniwersytetu_Jagiellońskiego;_https://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Sztompka;_"Socjologia, author={Piotr Sztompka (02.03.1944- ?) - socjolog; profesor nauk humanistycznych; profesor zwyczajny Uniwersytetu Jagiellońskiego; https://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Sztompka; and Małgorzata Bogunia - Borowska - doktor nauk humanistycznych; socjolog; kulturoznawca ; medioznawca; adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego; absolwentka Wydziału Filozoficznego oraz Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego; absolwentka studiów podyplomowych z zakresu ekonomii i zarządzania ukończonych na Wydziale Prawa i Administracji przy Zakładzie Ekonomii Stosowanej UJ;}, howpublished={online}, contents={Zawiera: Wprowadzenie; 1. Dom i intymność; 2. Wspólnota i kapitał społeczny; 3. Ulica i konsumpcja; 4. Praca i kariera; 5. Agora i komunikacja; 6. Ciało i zdrowie; 7. Duch i wiara; 8. Emocje i nastroje;}, publisher={Wydawnictwo Znak}, language={polski}, abstract={Książka stanowi wybór tekstów z najnowszej zagranicznej literatury socjologicznej, dotyczących różnych aspektów życia codziennego. Ukazuje reprezentatywne dla socjologii prace od lat 90. do połowy pierwszego dziesięciolecia XXI w. Publikacja zawiera 35 artykułów lub rozdziałów książek opublikowanych w centrach światowej socjologii – USA i Wielkiej Brytanii. Teksty uporządkowane są w 8 częściach, z których każda dotyczy odmiennego obszaru czy kontekstu życia codziennego . Poszczególni autorzy opisują kwestie związane z intymnością, społecznym znaczeniem miłości i przyjaźni, zaufaniem w różnych sferach ludzkiego bytowania, współczesną konsumpcą i jej przejawami, opisami rozmaitych emocji i wieloma innymi. Teksty mają charakter analityczno – teoretyczny, są jednak wzbogacone licznymi przykładami oraz interpretacjami zjawisk codzienności.}, type={książka}, title={"Socjologia codzienności"}, keywords={kultura, życie codzienne, emocje, nastroje, konformizm, wstyd, lęk, wiara, wierzenia ludowe, rytuały, samopoczucie, ciało, zdrowie, internet, komunikacja, praca, kariera, społeczeństwo przemysłowe, zaufanie, ulica, konsumpcja, pieniądz, czas wolny, zakupy, wspólnota, kapitał społeczny, dom, rodzina, singiel}, }